Monday, January 24, 2011

pelakon Fazren Dafi penuntut Universiti Malaya

Fazren Dafi (pelakon spaQ dan Putera Katak)salah seorang pelakon yg kiat meningkat naik masa kini adalah penuntut Universiti Malaya. Fazren masuk UM dan menghuni Kolej 2 sama dgn aku dari thn 2005 lg. Di UM, dia lbh dikenali dgn nama panjang tetapi di Kolej 2 ni, budak-budak kolej semua panggil dia Cempuling. Nama Cempuling melekat bila dia belakon watak Cempuling dlm sebuah sketsa masa minggu mesra pelajar. Aku ngan member aku pulak belakon watak pokok je....lawak betul la...haha

Kalau nk tau muka dia masa tu lagi hensem dan lagi macho dari skrg...serius. Semua budak kolej aku kata muka dia masa tu ada iras2 Farid Kamil...

Fazren yg pakai topi kt belah kanan dan yg kat kiri skali tu aku la.....hehe (gambar tahun 2006)
Masa kt kolej 2 UM dulu, Fazren seorang yg mudah mesra dan tak memilih berkawan serta agak aktif dlm aktiviti2 kolej. Banyak gak la program2 kolej yg dia sertai.

Masa sertai program curahan kasih di rumah solehah (rumah anak2 HIV)

Skrg ni tak tau la dia masih belajar di UM lagi ke tak. Kalau extend tu biasa la dh jadi pelakon mana nk ada masa sgt kan. Apa yg pasti setelah bergelar artis ni, Fazren Dafi tetap mesra dan mudah didampingi seperti dulu. Masa teserempak dgn dia sebelum ni pun, dia yg tegur kitorang dulu....hahaha




.

2 comments: