Tuesday, April 26, 2011

Padang Kota dan Gurney drive

Padang kota dan Gurney drive ialah empat yang mesti dikunjungi jika berada di Pulau Pinang terutamanya pada waktu malam. Padang Kota memang terkenal dengan pasemburnya dan juga jeruk.

Pasembur kat Padang Kota ni agak mahal, nak pilih kena beringat sambil tengok-tengok gak harga kat menu sebab takut terover budget. Yang pastinya pasembur kat sini memag sedap dan puas hati walaupun mahal. Ada gak yg order char kuey teow kat sini tapi tak sedap pun. Selain makan-makan, ramai gak orang melepak di sini bersama keluarga atau rakan-rakan.



sesi memilih jeruk buah
di sekitar Padang Kota
salah satu bangunan bersejarah yg terdapat di sini


Gurney Drive / Persiaran Gurney


Dari Padang Kota kami terus menuju ke Gurney Drive. Ramai orang melepak di sini kerana pemandangan di sini memang cantik dan betul-betul di tepi pantai. Selain itu, terdapat sebuah shopping complex popular ialtu Gurney Plaza. Sehingga lewat malam pun kawasan persiaran Gurney ni masih sesak dengan orang ramai.



Pemandangan cantik Pulau Pinang di waktu malam



2 comments:

  1. tips nak beli pasembur d pdg kota, tibai cakap penang...sebab dgn org utara sendiri pun kadang2 peniaga sana tibai harga tinggi...cuba bayangkan klu ckp loghat negeri lain?hahaha

    ReplyDelete
  2. kami memang cakap utara pun...lagipun mmg dah boleh bajet gak makan kt sini

    ReplyDelete